środa, 16 października 2013

Motywacja

Od jutra zacznę jeść mniej i ćwiczyć więcej! Przyznaj, ile razy wypowiedziałaś te słowa, nie robiąc później nic w tym kierunku? Ile razy obiecywałaś sobie, że poprawisz oceny i weźmiesz się do pracy? Ile razy po wyznaczeniu sobie jakiegoś konkretnego celu rezygnowałaś z niego z powodu braku motywacji? Niezliczoną ilość razy? Skąd ja to znam. Jeśli na ostatnie z wyżej zadanych pytań odpowiedziałaś TAK, ten post jest właśnie dla Ciebie! Po pierwsze musisz uświadomić sobie, że wszystkiego możesz dokonać, jeśli się zmotywujesz i zaczniesz na to pracować. Tak właśnie teraz! Nie odkładaj niczego na jutro, bo możesz to robić w nie skończoność, aż w końcu stwierdzisz że to jest zbyt trudne. Naprawdę? Przecież nawet nie próbowałeś?


Metoda małych kroczków
 Nie wymagaj od siebie zbyt wiele na raz. Przecież w pierwszy dzień treningu nie przebiegniesz 20 km i nie zrobisz 1000 brzuszków! Tak samo jak nie nauczysz się na 3 sprawdziany i 2 poprawy jednego dnia. No chyba, że masz komputer w głowie ;) To może cię jedynie zniechęcić. Na czym polega metoda małych kroczków? Postaram się wyjaśnić to na przykładzie osoby X. No więc X waży kilka kilogramów za dużo i bardzo chcę się ich pozbyć. Postanowiła, że każdego dnia będzie robiła o 1 minutę ćwiczeń więcej niż dnia poprzedniego. Po tygodniu X ćwiczyła już 7 minut dziennie,a po 2 tygodniach, 14 minut. W między czasie stopniowo zmieniała swoje przyzwyczajenia żywieniowe. Pierwszego dnia nie posłodziła kawy, a drugiego zamieniła kaloryczny batonik na jabłko. Po jakimś czasie X była już przyzwyczajona do codziennych ćwiczeń i niekalorycznego jedzenia. Nie poddała się ponieważ każdego dnia widziała drobne efekty swojej pracy oraz stopniowo przyzwyczajała  się do nowego trybu życia. Metoda sprawdza się również w przypadku oszczędzania, poprawiania ocen i wielu innych przypadkach.

System nagród
O wiele chętniej wykonujemy czynności, po których spodziewamy się szybkich efektów lub nagród. Na przykład,  po dobrze napisanej pracy klasowej wybierz się na lody ze znajomymi, lub po każdej wizycie na siłowni w ramach nagrody zrelaksuj się na saunie. Jeśli danego dnia nie będziesz mieć ochoty ćwiczyć, uczyć się lub robić tego co sobie postanowiłaś, przypomnij sobie, jaka nagroda czeka Cię po podjęciu wysiłku.

Myśl pozytywnie
Nie możesz wątpić w swoje umiejętności. Gdy uwierzysz, że możesz czegoś dokonać o wiele łatwiej będzie ci się do tego zmotywować! Pozytywne myślenie sprzyja osiągnięciu wytyczonego celu.


Zobowiąż się publicznie do działania

Powiedz swoim znajomym lub pochwal się na blogu  co chcesz osiągnąć, czy jakie działania zamierzasz podjąć. To zawsze działa! Bo kto nie wstydziłby się przyznać, że z lenistwa czegoś nie zrobił?



Jeśli w jakimś stopniu udało mi się Was zmotywować do działania, napiszcie o tym w komentarzu, aby zmotywować mnie do dalszej pracy na blogu!

27 komentarzy:

  1. Mądrze piszesz, jest to świetny post :) ja na szczęście nigdy nie miałam problemów większych z silną wolą i kiedy coś postanawiam to robię to od razu bez certolenia się hihi :) postanowiłam schudnąć więc zaczęłam wdrażać plan diety i ćwiczeń.. i tak ze wszystkim jest . Nie ma co odkładać w nieskończoność bo życia nie starczy :) Dołączam do obserwatorów i czynnych czytelników :)

    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  2. ale przydatny post, ja niedawno temu miałem dietę i wiem że motywacja jest bardzo potrzebna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. post bardzo przydatny i mega motywujący <3

    OdpowiedzUsuń
  4. nie mam żadnych nagród tak jakoś wyszło ale robie małe kroki :)

    naaikoo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. super post ! świetne te obrazkowe motywacje
    mons-monss.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz stuprocentową rację! Zaczynam ćwiczyć. Powoli, ale do przodu!

    OdpowiedzUsuń
  7. co miesiąc sobie obiecuje że zacznę ćwiczyć i zdrowiej jeść ,ale chyba nie mam silnej woli i motywacji na razie :c

    OdpowiedzUsuń
  8. mi troche brak motywacji :D
    obserwuję!

    OdpowiedzUsuń
  9. Sumienność to sekret rezultatów wiem to po sobie.:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post. Mi brakuje motywacji do wielu rzeczy :/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeju dziękuje Ci za ten post. jest świetny! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. dziękuję za komentarz ;p najgorzej właśnie jest się zmotywować do działania

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja ćwiczę, ale nie odmówić sobie np. czekolady. Właśnie jem czekoladę i jestem na siebie zła.

    OdpowiedzUsuń
  14. Pozytywny post. Czasem wystarczy jeden cytat, zdanie danej osoby, aby się zmotywować :)
    Obserwuję,

    kajkams.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. ale ty fajnie piszesz :* obserwuję i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetny blog, obserwuje :)

    perdidolacabeza.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Myślenie pozytywne to podstawa w dążeniu do celu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Trzeba myśleć pozytywnie ;):) Świetnie piszesz!!!

    http://karolina-life-and-fashion.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Swietna notka :))) Ja już trwam w swoim postanowieniu od kwietnia 2013 i zyje się lepiej iii.... lżej !:)))))))))))))))))

    OdpowiedzUsuń
  20. motywacja jest ważna ^^
    byle zacząć a jak się już wkręci to idzie coraz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Całkiem pomocne, metoda małych kroczków- to jest to! Nagroda to dobry stymulator, najlepiej, eby była różnorodna- raz lody, rugi raz pól godziny z ciekawą ksiazką...
    opowiastkiprawdziwe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Racjaaa ;D A Ty masz piękne oczyska :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Super ♥ Też zaczęłam ćwiczyć, i lepiej się odżywać ;-)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetna sprawa, mam nadzieję ze twoje plany się spełnią;) Sama biegałam w zeszłym roku, w tym nie mam czasu bo matura ale za rok obiecuję sobie że nie odpuszczę;) zapraszam do mnie;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie miłe komentarze!
W miarę możliwości odwdzięczam się za każdy z nich.
Na pytania odpowiadam pod komentarzem :)
Jeśli podoba Ci się mój blog zaobserwuj go. Istnieje szansa, że odwdzięczę się tym samym!
Pozdrawiam Claudia <3